טלפון: 08-688-1161  אימייל: office@gabriel-wood.com

איך לעצב מטבח פרובנס בטעם אישי: המדריך המלא

דמיינו בית רחב ידיים בתוך נוף ציורי שטוף שמש, מרבדים צבעוניים של חמניות ולוונדר. כפר שקט בפרובנס, דרום צרפת. המודרניזם הגיע לכאן אבל התקופה הקלאסית עדיין לא עזבה.

איך אפשר ליצור מטבח פרובנס טיפוסי? פשוט להכניס הביתה את הצבעים והטקסטורות הנפלאים של הטבע.

מטבח פרובנס הוא חלומו של כל בשלן ביתי שאוהב לארח. החמימות והפרקטיות שלו הופכים אותו סלחני לעומס פריטים ובלגן.

הפרובנס מצליח לשלב בין התחכום והנוחות של הסגנון המודרני, לבין הניחוח האלגנטי והבינלאומי של הסגנון הקלאסי. אפשר לומר שהוא מתנדנד בין בית כפרי בחווה לבין טירה עתיקה.

משהו מהקסם של הסגנון מרגיש לכם נכון?

אספנו בשבילכם מגוון ענק של אלמנטים ומאפיינים לעיצוב מטבח פרובנס. אם תשלבו אפילו כמה בודדים מהם, תוכלו לקבל מטבח פרובנס כפרי ומזמין.

בחירת חומרים

שימוש מורגש בחומרים טבעיים כמו עץ, אבן ולבנים.

מטבחי פרובנס מתקשטים במגוון אלמנטים: עץ גושני, בוצ’ר, קרניזים, קירות בחיפוי עץ או טקסטיל, קורות עץ בתקרה.

לאריחי הקיר והרצפה תפקיד חשוב בגימור של מטבח פרובנס, וחומר הגלם הבולט בקישוטים ובחיפויים הוא קרמיקה. בריקים או קיר אבן טבעית יכולים לתת את הטון הנכון. אריחי סאבווי לבנים עם רובה כהה יאפשרו מראה נקי יותר.

פלטת הצבעים

הצבעוניות העדינה שמאפיינת את סגנון הפרובנס משתמשת בגוונים בהירים וטבעיים שמגיעים מהנוף הכפרי: גווני שמיים, אדום בהיר, ירוק זית, זהוב, ירקרק, קרם, אפרפר.

במטבחי פרובנס נראה ארונות בגוונים עדינים, לעיתים עם קונטרסט של עץ טבעי – ברצפת פרקט או במשטחי העבודה, או ברזל – באלמנטים מפורזלים או מוצרי חשמל מתכתיים.

סגנון הריהוט של מטבח פרובנס

הריהוט יכול להיות מצועצע ומעוטר יותר. דלתות ארונות כבדות, עם חריצים גליים וידיות ברזל מעוצבות.

ברהיטים שולט העץ הטבעי, קשתות מעוקלות וגילוף.

אפשר לשלב רהיט או חפץ עתיק בסגנון המאה ה-19 עם הקסם הישן של צרפת הכפרית – רהיטי עץ מסיביים עם סימני גיל ובלאי, חזית משופשפת, רגליים ארוכות.

חלונות מטבח פרובנס יהיו גדולים, כאלה שמכניסים המון אור טבעי, עם וילונות בהירים.

אי גדול גם הוא אופייני למטבחים כפריים וכמובן למטבחי פרובנס. משטחי העבודה מרווחים ומשמשים לאירוח ומסיבות.

A post shared by BC Stone (@bc.stone) on

מטבח פרובנס עם אמירה אישית

מטבח פרובנס יכול להיות עמוס ומאובזר, מקושט בפריטים על-זמניים כמו גופי תאורה משתלשלים היוצרים אור חמים, פריטי אמנות ייחודיים שאספתם במהלך השנים, כלים מיציקת ברזל, קדרות וחרס, כלי פורצלן מאוירים, צנצנות וקופסאות עטופות בבד, אגרטלים ודליים עם פרחי העונה.

מה הקשר בין מטבח פרובנס למגמות העיצוב של 2019?

Broken plan living, חללים מקושרים, הוא מהטרנדים האדריכליים המובילים של שנת 2019. החללים הפתוחים, Open plan, כבשו אותנו כבר ב2015, עם המרחב המואר והגמישות בעיצוב. ה-Broken plan שומר על היתרונות החברתיים והמרחביים של המטבח הפתוח ששולט בשנים האחרונות, ושינה את תרבות הבישול והאכילה. אך ה-Broken plan מכניס שינויים ואלמנטים של הפרדה ויצירת פרטיות. כדי שנוכל בכל זאת להסתיר כמה מהסירים המלוכלכים מאחורי חצאי קירות, משחקי גבהים ומפלסים.

מטבח פרובנס מטבעו רחב ידיים, מתאים לאווירה כפרית ולאוהבי חברה ואירוח. לכן, הוא בחירה מושלמת כחלל ממשיך או מקושר, שמתכתב עם פינת האוכל והסלון. הפרובנס הקלאסי והפרובנס לייט ממשיכים להיות רלוונטיים גם בשנת 2019 ואהובים במיוחד בישראל.

מתכננים מטבח חדש? נשמח לסייע בעיצוב ובניית המטבח הבא שלכם.

השאירו פרטים – לקביעת פגישת ייעוץ חינם

גלילה לראש העמוד

מגיעה לך פגישת ייעוץ חינם

תאמו אצלנו פגישה אישית בשיתוף מעצבת, שתהפוך את חלומכם לעיצוב פרקטי, חכם, ומעורר השראה

דילוג לתוכן