טלפון: 08-688-1161  אימייל: office@gabriel-wood.com

המירוץ למטבח – 6 צעדים ראשונים: תכנון מטבח נכון כמו שחלמתם ובמסגרת התקציב

עיצוב של מטבח חדש הוא חוויה מרגשת וגם מלחיצה. אתם יוצאים למסע ארוך שדורש סבלנות, כוחות וזמן יקר.

אל תתקבעו על קונספט חלומי כמו שראיתם בקטלוג. לא כל מטבח יפהפה וענק הוא גם נוח לעבודה. מה שיפה בתצוגה, לא תמיד יעבור את מבחן התבלינים והכלים המלוכלכים.

תכנון מטבח נכון מתחיל בלשאול את השאלות הנכונות שיכוונו אתכם צעד צעד בתהליך, משלב החלומות, אל הסקיצה ובסוף לרגע ההתקנה.

התשובות שתענו יעזרו לכם לחשב בצורה מדויקת יותר את הצרכים שלכם במטבח: אורך כולל, חומרים, כמות וסוגי אחסון- ולשבץ אותם באופן פרקטי בתוך המעטפת שאתם חולמים עליה מבחינת סגנון, צבעים וחומרים ואף לחשב יותר בקלות את אמדן המחיר.

1. הכירו את הצרכים שלכם והפרידו ביניהם לבין החלומות

הדרך הטובה ביותר לגלות מה אתם צריכים, רוצים ולא רוצים במטבח חדש, היא להתבונן במטבח הקיים שלכם. אתם עומדים בפני רכישת בית ראשון? או מתכננים שיפוץ מחדש? כנסו למקום שבו אתם מבשלים ואוכלים כיום, הסתכלו סביב והכינו רשימה של כל הדברים שאתם אוהבים ולא אוהבים. באילו מכשירים לא השתמשתם יותר משנה? עד כמה אתם מרוצים מכמויות האחסון? מה יותר מועיל לכם, מדפים או מגירות? אחסון עליון או מתחת לשיש?

איפה צפוף לכם כיום? במשטחי העבודה וההכנה, באזור האכילה? חסר לכם שטח ליד הכיריים, או אולי דווקא בצידי הכיור? כמה מטרים נוספים דרושים לכם?

האם אתם מרוצים מהחומרים מהם בנוי המטבח, ומה הייתם משנים? האם המשטחים, הארונות והרצפה קלים לניקוי? מתלכלכים בקלות? האם הם עמידים בפני חומרי ניקוי? ובפני שריטות? היכן אתם נוהגים להניח סירים חמים?

A post shared by Veri Keri (@veri.keri) on

2. קחו השראה מכל רמות התקציב

איך אתם רוצים שהמטבח שלכם יראה? השאלה הזו אישית מאוד וקשה לענות עליה במשפט אחד.

לא כולנו נולדנו מעצבים. אחרי שתעשו היכרות עם עולם המטבחים, תוכלו לקבל השראה עיצובית אבל גם רעיונות פרקטיים שיחזירו אתכם למסגרת התקציב.

כדאי להתחיל מסיור ברשתות החברתיות כמו פינטרסט, אינסטגרם, בתחום עיצוב המטבח. צרו אוסף של תמונות שמצאו חן בעיניכם ורשימה של סוגי חומרים, אביזרים ואלמנטים שנראים לכם מתאימים למטבח המתרקם.

בשלב הבא, מומלץ לצאת לסיורים פיזיים בבתים פרטיים של שכנים או מכרים. אין כמו מראה עיניים, וייעוץ ממי שכבר חווה את התהליך. בשלב זה תוכלו להעשיר את הרשימה שהכנתם ולהיות ספציפיים יותר: מה אתם רוצים ומה לא.

3. התייעצו עם מעצב מטבחים ובקרו באולמות תצוגה

אחרי שגיבשתם רעיונות כלליים על מראה ומבנה המטבח שלכם, חשוב להיעזר גם בעין מקצועית.

כשאתם נפגשים עם מעצב מטבחים, הצטיידו ברשימות ובתמונות ההשראה שאספתם. באולמות תצוגה מובילים תוכלו ליהנות מפגישת ייעוץ ללא תשלום עם מעצב הבית.

הניסיון והידע הטכני של המעצב יכול לספק לכם פתרונות חכמים ופשוטים לבעיות קטנות וגדולות שנתקלתם בהן, או כאלה שעדיין לא ידעתם על קיומן.

4. הגדירו את התקציב שלכם במדויק

חשוב להיות מודעים וגלויים כל הזמן לגבי מסגרת התקציב שעומדת לרשותכם, מול עצמכם ומול בעלי המקצוע.

אדריכל או מעצב שמכיר את התקציב יכול לעזור לכם להחליט איפה לחסוך ואיפה להשקיע. לדוגמה: מגירות יקרות לעומת ארונות רגילים. ייתכן שתרצו להשקיע דווקא כאן, בנוחות ופונקציונאליות ולחסוך, למשל בסוגים של חומרי הגימור השונים – לבחור משטח עבודה משיש סינטטי במקום שיש אמיתי, או חיפוי דלתות ארונות במחיר משתלם.

נקודות נוספת שחשוב לזכור: עליכם לכלול בתקציב את עלות ההתקנות השונות, את המע”מ על המחירים השונים, וגם את מוצרי החשמל, גופי התאורה, הגאדג’טים והאקססוריז הנוספים שתרצו לרכוש למטבח. אלו סעיפים שאנשים נוטים לשכוח ולכן לצערנו נאלצים לחרוג מהתקציב שנקבע מראש.

5. שוחחו מראש עם כל אנשי המקצוע הפוטנציאליים

בין אם בחרתם מטבח יוקרתי או ממוצע, שלב ההתקנה הוא הקובע איך יעמוד המטבח, ומה יהיה המראה הסופי שיתקבל. מתקין גרוע יגרום לכל מטבח להיראות רע, אך מתקין טוב יכול לגרום גם לארונות מטבח זולים להיראות מדהים. בקשו המלצות וחפשו את אנשי המקצוע בעלי הניסיון הרב והמוכח ביותר.

בכל הקשור לבניה או שיפוץ מטבח – Time is Money. כל עיכוב וטעות עלולים לעלות לכם הרבה כסף. פרויקט מטבח חדש מצריך עבודה של אנשי מקצוע רבים. עובדי בנין, חשמלאי, אינסטלאטור, נגר, מתקין שיש, ועוד ועוד.

בין אם לקחתם קבלן מפתח ומפקח, או שאתם מנהלים בעצמכם את הפרויקט, חשוב מאוד לדאוג שכולם יודעים את לוח הזמנים, מכירים את התכניות, וברור להם המהלך הכולל של הפרויקט והחלק שלהם בו.

6. בחרו את הגימורים ואת האישיות של המטבח

תכנון מטבח נכון מאפשר לכם לעצב חלל שלם והרמוני. הגימורים השונים – משטחי עבודה, דלתות, ידיות, ריהוט משלים, קרמיקה.. כולם יכולים ליצור יחד קו עיצובי.

בחרתם אי גדול עם משטח בוצ’ר? התאימו לו שרפרפי עץ תואמים. הקפידו על צבע אחד לכל מוצרי החשמל וצרו איתם קונטרסט לצבע המטבח. למטבח לבן מודרני, למשל, יתאימו מכשירי חשמל שחורים. מטבח עץ כפרי ישתלב נהדר עם מכשירי נירוסטה ופרזולים שונים.

את פריטי הריהוט הנלווים אתם לא חייבים לקנות בחנות אחת. שלבו כסאות, אקססוריז וטקסטיל ממקומות שונים והכניסו טוויסט אישי עם חפצים ורהיטים מיוחדים שאספתם במהלך השנים ומזכירים לכם טיולים ותקופות.

עם מעט יצירתיות אפשר להעניק למטבח טאץ’ אישי שישפיע על הבית כולו, בלי לחרוג מהתקציב.

A post shared by SMEG USA (@smegusa) on

מתכננים מטבח חדש? נשמח לסייע בעיצוב ובניית המטבח הבא שלכם.

השאירו פרטים – לקביעת פגישת ייעוץ חינם

גלילה לראש העמוד

מגיעה לך פגישת ייעוץ חינם

תאמו אצלנו פגישה אישית בשיתוף מעצבת, שתהפוך את חלומכם לעיצוב פרקטי, חכם, ומעורר השראה

דילוג לתוכן